Je hebt maar één kans voor...

22 juli 2017 - Phuket, Thailand

.....een eerste indruk.
Thailand is een land van 1000 verschillende (vrolijke) gezichten waarvan we het grootste gedeelte in 3 weken niet zullen zien, laat staan in een eerste indruk, maar toch....

Phuket International Airport is een moderne luchthaven... groot, schoon (in tegenstelling tot Dubai) en efficiënt. .. tijdens de taxirit naar het hotel vielen we van de ene verbazing in de andere. Op een soort provinciale weg kwamen we van alles tegen.... auto's, fietsers, voetgangers, overstekende dieren... terwijl onze chauffeur met snelheden ruim boven de 100 km overal tussendoor slingerde, midden op de weg reed en alles en iedereen rechts (dat is echter normaal, want hier rijd men links) en links inhaalde.... Het meest bizarre zijn echter de brommertjes.... zelf geknutselde zijspannen.... geen licht.... kindjes van 2 die staand op het zadel tussen 2 volwassenen in meegenomen worden....

Eenmaal in het Hotel, niets anders dan vriendelijke mensen.... De kinderen hadden bij het ontbijt echter de grootste moeite met het verwerken van de indrukken.... een eetzaal met een enorme hoeveelheid mensen, bizarre hoeveelheden en variatie in eten... (kiezen is echt moeilijk) helpen daar zeker niet bij. Vanaf het moment dat ze in het zwembad lagen, waren ze allebei weer helemaal zichzelf....

Het eten in Thailand bestaat uit een variatie van Westerse, Oosterse en lokale bijzonderheden... van Hot Dogs en Pizza tot eten uit een ananas en drinken uit een kokosnoot....