Wat Arun

17 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

De 2e hele dag in Bangkok.... opnieuw op pad.... eerst zelf een taxi regelen.... want de sport is om iedere keer een betere prijs te onderhandelen... en het moet goedkoper kunnen dan via het Hotel...

goede prijs....✔

en dan....op naar Wat Arun... pal aan de Chau Praya rivier... een tempel anders dan alle anderen....

de chauffeur neemt de tolweg... dat scheelt enorm.... flink doorgassen en gaan is het motto van deze man... links er voorbij... rechts er voorbij.... over de vluchtstrook.... en dan zijn we er.... wacht eens hij stopt niet... hij rijdt gewoon door het terrein op... tot voor de deur dan.... hij zet ons zowat binnen af... en dat voor weinig...😂🤣

De tempel is indrukwekkend.... geen goud te bekennen... één groot mozaïek van wit en gekleurd porselein uit China... na een half uurtje klauteren over de trappen gaan we met de veerboot de rivier weer over...

Aan de andere kant van de rivier aangekomen staat het vol met kraampjes met eten... alsof ze al op ons stonden te wachten.... Mango Sticky Rice, het gerecht waar de dames al naar uit keken.... Gegrilde gamba's.... verse loempias.... gebakken bananen.... ijs uit een kokos noot....alles even lekker.... en voor de kids.... een tosti....

...dachten wij het goed gedaan te hebben voor ze.... lange gezichten alom dus....

daarom vlug terug naar het Hotel om nog een uurtje... of twee... te zwemmen.... zijn ze al gauw weer blij!!!