Golden Mount...

19 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

De laatste volle dag in Bangkok.... tijd voor nog een tempel....Opnieuw een taxi geronseld en op pad....

We gaan naar Wat Saket... de Golden Mount Temple... Een (opnieuw) prachtige tempel, gelegen aan de rand van het oude centrum op een 80 meter hoge kunstmatige heuvel..... hierdoor heb je een schitterend uitzicht hebt op zowel de Skyline van het zakencentrum van Bangkok als de oude stad....

Om bij de tempel te komen moet je eerst 344 treden omhoog.... bij 35° is dat best een dingetje.... de trappen naar boven hangen vol met bellen en gongen.... voor de kids een ware uitdaging om ze allemaal te luiden.... Aan de tempel zelf hangen nog honderden zo niet duizenden belletjes die door de wind de hele dag door rinkelen....

Beneden (344 treden terug omlaag... en al die bellen en gongen) staat de taxichauffeur op ons te wachten....

Hij brengt ons naar het MBK shoppingcenter... Een winkelcentrum van een formaat waar je u tegen zegt.... 7 verdiepingen van het formaat van een voetbalveld....en dat terwijl er in de nabije omgeving nog veel meer van dat soort gebouwen.... de ene met de meest luxe merken.... (Prada... Gucci... etc) de andere gevuld met kleine lokale ondernemers....

Al deze centra hebben 1 ding gemeen... een enorme foodcourt.... en afhankelijk van het type winkels is de prijs aangepast 😉😋....