Paradijs!!!

28 augustus 2018 - Koh Samet, Thailand

Omdat Pattaya toch niet de gedroomde.... tropische bestemming was waarop we gehoopt hadden.... hebben we iets geks gedaan....

We hebben de meeste bagage tijdelijk in de Villa achtergelaten en zijn voor 3 dagen naar een nabijgelegen tropisch eilandje gegaan.... Koh Samet... Een eiland met hagelwitte stranden.... een azuurblauwe zee en wuivende palmbomen....

Slechts een uurtje in de auto.... een kwartiertje op de speedboot (sorry Evy) en we zijn er.... we worden letterlijk het strand van ons hotel opgevaren.... alwaar de lokale belastingman ons opwacht voor de verplichte bijdrage voor het behoud van het natuurpark....

De belangrijkste vragen voor deze 3 dagen zijn.... gaan we naar het strand of het zwembad.... gaan we wel of niet snorkelen.... waar zullen we eten.... Dat moet ons lukken!

De kids zijn er vrij snel uit.... strand en snorkelen...waar we gaan eten....  tja er is geen Mac op het eiland.... dus dat boeit ze niet....

...en het snorkelen wat is dat leuk hier!!! We willen allemaal om de beurt de mooie duikmaskers op, want er zwemmen allerlei verschillende soorten vissen tussen de rotsen.... een zeekomkommer en zelfs een cuttlefish (zoek maar even op) wordt gespot.... een emmertje en schepjes zorgen daarnaast voor de meiden voor veel speelplezier.... en voor de jongens natuurlijk een bal....

Na het strand sluiten we de dag af met een uurtje lekker in het zwembad hangen.... even het zout (en zand) van je lichaam spoelen... daarna een lekkere warme douche (minimaal 20 minuten voor Evy).... en als laatste een hapje bij het strand.... HEERLIJK!

De duikmaskers zijn trouwens fantastisch.... iedereen kan hier mee snorkelen.... en als bonus.... je klinkt ook nog eens als Darth Vader