Rome dag 1/4

28 juli 2022 - Rome, Italië

Rome dag 1/4

Vandaag zijn we halverwege de middag aangekomen bij het Hotel Santa Prisca. Even wachten op de kamer.... het grote nadeel van een 2* hotel wordt al snel duidelijk. Faciliteiten als een minibar (lees: koelkastje) en een kluisje zijn er niet. Neemt niet weg dat de kamer prima is (vooral ruim). Na het inchecken en het inruimen van de kamer zijn we een stukje gaan wandelen... morgen gaan we een 3 uur durende fietstocht maken door Rome, en het Circus Maximus staat niet op de planning... deze zijn we nu alvast gaan bekijken... helaas is van het historische gebouw niet veel meer over dan een (heel groot) stoffig gat in de grond....

Circus Maximus

Nadat we ons van de teleurstelling hadden losgemaakt, zijn we door een parkje terug gewandeld naar het hotel... hierdoor kwamen we per ongeluk op een schitterend uitzichtpunt waar vandaan we heel Rome konden zien.... niet veel verder kwamen we bij een heel bijzonder fenomeen.... een rij wachtende mensen voor een gesloten deur.... waar iedereen even door het sleutelgat keek, en vervolgens vertrok... we konden niet anders dan onze nieuwsgierigheid laten winnen... en hebben dus even gegluurd.... door het sleutelgat van de Maltese Garde... daar kijk je door een groene haag, over Rome, naar de Sint Pieter.

Sleutelgat

Het Hotel bevindt zich in een wijk, waarbij je overdag nogal je twijfels hebt... het vuilnis en de graffiti bepalen het straatbeeld. Echter als je 's avonds de wijk in loopt, verandert deze in een yuppenbuurt, met allerlei leuke restaurantjes... Op advies van de hotelreceptionist, komen we in een restaurantje terecht, waar we ons al gauw niet thuis voelen... het blijkt tegelijk een enorme beleving (het eten wordt aan tafel afgemaakt) en het eten smaakt verrukkelijk! Morgen weer gewoon Pizza 😉

1. Caro:
    28 juli 2022
    Heerlijk om jullie mooie belevenissen weer op deze manier mee te maken! Prachtige foto van Evy! Trevifontijn?
  2. LeGoDu:
    30 juli 2022
    In dit geval de TrEVYfontein ;-)
  3. LeGoDu:
    30 juli 2022
    Ja hoor, met toestemming van il Papa, is deze fontein omgedoopt tot EVYfontein