Ik zie, ik zie..... Wat jij niet ziet

17 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

Onze eerste hele dag in Bangkok we gaan op pad. De portier besteld een taxi en we gaan.... Op naar Wat Pho... ongeveer 8 km verderop.... daar zijn we zo... totdat we de eerste hoek om gaan en weer stil staan... in de file... uiteindelijk doen we er maar een uur over 🙄.... onderweg. Om de tijd te doden besluiten we met de kids een spelletje te doen...  McDonalds tellen.... een ongelooflijke hoeveelheid... iedere hoek van de straat wordt gesierd met een Mac en een Starbucks....  Na 15 minuten rijden... stilstaan... rijden... stilstaan... en 11 Macs verder besluiten de kids wat anders te gaan doen.... TAXI RACE!

De 2 belangrijkste dingen in Thailand zijn het koningshuis en het Boeddhisme.. In Bangkok zijn de grootste toeristische trekpleisters de vele vele vele Tempels en het koninklijk paleis.... met.... nog meer tempels.... We hebben besloten ze niet allemaal te gaan bekijken...

Meteen naast het Koninklijk Paleis  ligt Wat Pho.... de oudste en grootste tempel van Bangkok. Een enorm complex wat vanaf de 16e eeuw ontstaan is.... Een van de hoogtepunten is een enorme galerij met bijna 400 boeddhabeelden.

Dit is al zeer indrukwekkend.... maar de belangrijkste attractie is een enorm verguld beeld van een liggende Boeddha.... Het ding is belachelijk groot.... 4 x onze woonkamer .... 46 meter lang en 15 meter hoog... Of.... zoals Tess zei: "Gogantisch!!!"

Na al dat bling bling.... gaan we met een LongTail boot varen over de Klongs... de vele, vele kanalen die door de stad lopen... de Kids vonden het prachtig om de vissen te voeren en de Varanen langs de kant te zien lopen...

Tegelijk kon het contrast niet groter... op de achtergrond gouden tempels en wolkenkrabbers van het financiële centrum... langs het kanaal de vervallen krottenwijken met soms half.... soms helemaal ingestorte hutjes.... stromend water is hier een luxe....

Terug in de andere wereld van ons 4 sterren hotel lijkt het net of de wereld van net niet meer bestaat.... het enorme contrast is verbazingwekkend... en dan geldt helaas ook.... wat je niet ziet... bestaat niet...