Bond.... James Bond

3 augustus 2017 - Phangnga, Thailand

Vandaag opnieuw varen.... nu naar Phang Nga Bay... een beschermd natuurgebied... met de meest schitterende eilanden en rotspartijen.

Nadat we opgehaald werden bij het Hotel zijn we met een tussenstop naar dezelfde haven gereden als bij onze vorige tocht. De tussenstop was bij een van de meest luxe hotels doe ik ooit gezien heb. Met gewapende bewakers (busje kreeg ff een check met een spiegeltje) aan de poort en bij de voordeur.

En dan varen.... Vanuit de haven volle kracht vooruit over een spiegelgladde zee... bij de eerste stop moesten we overstappen in een kano. Josh en Kelle voorin... Evy en Sander erachter... met daar weer achter onze eigen peddelaar.... Ja dat is iemand die voor je peddelt.... Hoe bizar... De Kano wordt vakkundig een druipsteen grot in gestuurd.... niets bijzonders op het eerste gezicht... veel vleermuizen en een groot aantal stalactieten.... Na enkele minuten peddelen zien we onder een rots vandaan helder groen licht in het water...."lay down please", zegt de peddelaar... "watch your heads"... wanneer wij helemaal plat liggen, stuurt hij vervolgens de kano, met rondom zo'n ongeveer 5 cm speling, de grot uit... om op de mooiste plek uit te komen die ik ooit gezien heb!!!!.... een schitterende lagune, die alleen te bereiken is bij laag water door de grot... wat een ongelooflijk gaaf gezicht!!!! Alle woorden die ik voor deze plaats kan verzinnen doen hem te kort....(we proberen het wel d.m.v. foto's)

Terug naar de boot om verder te varen... met onze vorige boottrip in het achterhoofd vraag ik aan Evy hoe het gaat...

Papa: "Evy... Hoe vindt je het vandaag?"
Evy: "Fireball!!!" en zingt al dansend het bijbehorende melodietje... HEERLIJK,
beter kan niet lijkt me!

Onze gids komt, bij ons op het voordek, een verhaal vertellen over onze volgende stop....Koh Tapu.... in 1974 lag Roger Moore hier op het strand voor de James Bond film "the man with the golden gun". Via een aantal trappen komen we aan de andere kant van het eilandje, waar in diezelfde film Bond uitgedaagd wordt door Scaramanga tot een duel.
Ook wij hebben op dit eiland een filmpje gemaakt.... speciaal voor Ruud... gefeliciteerd met je verjaardag
!!!!

Door naar Koh Panyi... een vissersdorpje wat op palen midden in de zee staat. Er wonen ongeveer 2000 inwoners.... met een eigen schooltje op palen, winkeltjes op palen... restaurantjes op palen.... een drijvend voetbalveld... op het eerste gezicht lijkt alles erg arm, totdat blijkt dat op het schooltje ook gewoon op I-pads lesgegeven wordt....

Laatste stop een prachtig strand op Koh Maprao... Hier kunnen we genieten van het prachtigste witte zandstrand... totdat er een echte tropische regenbui losbarst... dan zit je op een onbewoond eiland, met alleen een bar en jetski verhuurders niet best... schuilen onder een grote boom en hopen dat het snel overwaait....