Next Stop.... Patong Beach

28 juli 2017 - Patong Beach, Thailand

Één dorpje verderop... 20 minuten met de TukTuk. Aan de volgende baai ligt Patong. Noem het hoe je het noemen wilt.... beroemd.... berucht... maar het is van alles...

Een mengelmoes tussen Ibiza en Amsterdam.. met een echt Thais sausje eroverheen... maar daar over later meer.

Met opnieuw een schitterend strand waar we met de Kids heerlijk in het zand en de branding hebben gespeeld, met palmbomen en mangroves zo ver het oog reikt... Verder hebben we uitgebreid gewinkeld in kleine kraampjes, vlak bij het strand, tot een enorme shopping mall, iets verderop. Van echte merkartikelen (voor Europese prijzen) tot Louis Vuitton tassen voor 200 Baht (nog geen €6,-).... Terwijl we op zoek gaan naar een plekje om te lunchen is Evy zich een ongeluk geschrokken van een levend standbeeld. De volledig in het wit uitgedoste en geschminkte man kwam plots tot leven. Echter na een paar High Fives met Josh veranderde hij weer in zijn stilstaande ik om de volgende nietsvermoedende toerist de stuipen op het lijf te jagen. Daarna heerlijk gelunched bij de grote gele M en een ijsje gegeten bij Swedens (dat was echt heeeeeeeel lekker!!!!) Een waar dagje shop-until-you-drop!!!

De belangrijkste verschillen met Kamala laten zich makkelijk uitleggen... het is in alles net iets groter.... meer en grotere hotels, een uitgebreidere boulevard, meer strand, echte life guards (die het belachelijk druk hebben met de Chinese toeristen) maar boven alles heeft Patong iets wat het uniek maakt in de wereld..... Bangla Road, op het eerste gezicht niets vreemds.... Echter vanaf 6 uur 's avonds is deze weg afgesloten voor het verkeer. Dan verandert het in één grote feestparadijs (Ibiza), waar overdag de winkeltjes zijn, poppen dan ineens de kroegen en nachtclubs op. De belangrijkste zijstraat is dan 1 grote openlucht kroeg. Wiet is er (net als in Amsterdam) makkelijker te krijgen. Het belangrijkste verschil met Amsterdam en Ibiza is eigenlijk heel eenvoudig: De meest schitterende Thaise vrouwen lopen door deze straat maar hebben allemaal 1 grote verassing bij zich....